Godziny pracy

Poniedziałek - Piątek: 7:00 - 21:00

Sobota: 7:00 - 14:00

Michał Gawor - Szkoła pływania

ul. Krowoderska 8, 31-086 Kraków

Jak przygotować się do nauki pływania?

Pływanie jest bardzo korzystne dla zdrowia, jest również wspaniałym sposobem na relaks i zabawę. Na naukę pływania może zdecydować się każdy niezależnie od wieku i kondycji. Pływanie poprawia koordynację ruchową, wydolność serca i płuc, wzmacnia mięśnie i nie obciąża stawów. Jest to dobre rozwiązanie dla osób z problemami zdrowotnymi takimi jak bóle kręgosłupa czy wady postawy. Jak przygotować się do nauki pływania?

Początek

Jeżeli dopiero zaczynamy naszą przygodę z pływaniem, warto na początku pamiętać o kilku rzeczach. Zacznijmy od tego, co należy zabrać ze sobą na basen. Podstawą są takie rzeczy jak strój kąpielowy, klapki oraz ręcznik. Potrzebny może nam być również czepek, obowiązek pływania w czepku zależy od basenu, więc warto sprawdzić to wcześniej. Przydatne mogą być również okulary pływackie, których możemy używać dla wygody i pomogą nam w przełamaniu strachu w czasie zanurzania głowy pod powierzchnią wody. Warto skorzystać też z dostępnych pomocy takich jak płetwy, deska czy popularny makaron. Pozwalają nam one utrzymać ciało w odpowiedniej pozycji i  poprawiają efektywność. Deska ułatwia początkującym utrzymanie się na powierzchni i pozwala skuteczniej doskonalić pracę rąk oraz nóg. Użycie akcesoriów będzie ogromnym wsparciem w nauce pływania. Dla początkujących ważnym krokiem powinno być skorzystanie z pomocy wykwalifikowanego trenera. Wiele osób, chcących nauczyć się pływać robi to samodzielnie lub prosi o pomoc swoich znajomych. Warto jednak postawić na profesjonalistę, który będzie udzielał rad oraz kontrolował czy prawidłowo wykonujemy ćwiczenia i mamy dobrą technikę. 

Pokonaj strach

Na początku naszej drogi powinniśmy być cierpliwi. Nauka pływania może trwać nawet kilka miesięcy. Początkowy etap to oswojenie się z wodą. Należy pamiętać, że każdy człowiek ma naturalną zdolność do utrzymywania się na wodzie, wystarczy spokojnie i regularnie oddychać. Jednak skok od razu na głęboką wodę nie będzie dobrym pomysłem. Strach należy pokonywać powoli i jest to indywidualny proces dla każdej osoby. Jedną z największych barier na początku nauki będzie zanurzenie twarzy a później głowy pod wodą.  Ćwiczenia tego typu wykonujemy przy krawędzi basenu i możemy je powtarzać tak długo, aż organizm przyzwyczai się do nowych warunków. Ostatnim etapem jest nauka stylów pływackich. Dla początkujących najlepiej zacząć od stylu klasycznego, czyli popularnej żabki.