Godziny pracy

Poniedziałek - Piątek: 7:00 - 21:00

Sobota: 7:00 - 14:00

Michał Gawor - Szkoła pływania

ul. Krowoderska 8, 31-086 Kraków

10 powodów dla, których warto pływać

Pływanie jest ćwiczeniem doskonałym, to aktywność fizyczna przeznaczona dla osób w każdym wieku niezależnie od posiadanej kondycji. Umiejętność ta może nam się przydać w czasie wakacyjnych wyjazdów, ale również w wyjątkowym przypadku, gdyż możemy komuś uratować życie. Pływanie bardzo korzystnie wpływa na nasze zdrowie. Dlaczego? Oto 10 powodów dla, których warto pływać. 

1. Silne serce

Pływanie pozytywnie wpływa na najważniejszy mięsień w naszym ciele, czyli serce. Poprawia efektywność układu krążenia, zmniejsza ciśnienie krwi, dzięki czemu nasze serce staje się wydolniejsze. Pływanie pomaga zmniejszyć ryzyko wystąpienia zawału serca, udaru mózgu czy nadciśnienia. 

2. Głęboki oddech

Oprócz korzystnego wpływu na układ sercowo-naczyniowy pływanie powoduje zwiększenie objętości płuc i uczy poprawnych technik oddechowych. Poprawa kontroli oddechu wraz ze zwiększeniem pojemności płuc powodują poprawę ogólnej wytrzymałości organizmu. 

3. Mocne mięśnie 

Pływanie jest treningiem mięśni całego ciała. W wodzie ciało musi pokonać większy opór niż na powierzchni, dlatego nasze mięśnie pracują intensywnej. Jednocześnie w wodzie ciało traci na ciężarze, dzięki czemu nawet przy intensywnym treningu nie obciążamy stawów. 

4. Gibkie ciało

Pływanie poprawia koordynację ruchową oraz zwinność naszego ciała. Wykonywanie szerokiego zakresu ruchów oraz angażowanie wszystkich kończyn powoduje, że ciało staje się bardziej elastyczne. Mięśnie rozluźniają się, dzięki czemu rozciągamy całe ciało. 

5. Redukcja stresu

Pływanie jest idealnym sposobem, aby zredukować stres. Jak każdy wysiłek fizyczny uwalnia endorfiny, które odpowiadają za poprawę nastroju. Połączenie rozciągania mięśni z ćwiczeniami oddechowymi pomaga wyciszyć organizm i osiągnąć spokój. 

6. Brak bólu pleców

Pływanie łagodzi bóle kręgosłupa. Rozluźnia spięte mięśnie i poprawia ruchomość stawów, tym samym odciążając kręgosłup. Jest polecane kobietom w ciąży i osobom z wadami postawy.

7. Spalanie tłuszczu

Pływanie wspomaga proces odchudzania i budowanie sylwetki. Zwiększa również metabolizm organizmu. Podczas treningu pływackiego możemy spalić nawet 600 kcal.

8. Lepsza odporność

Pływając, dbamy o wszystkie tkanki naszego organizmu. Dotleniamy i odżywiamy je, co ma ogromny pozytywny wpływ na system immunologiczny. Dzięki temu organizm lepiej radzi sobie z infekcjami.

9. Dla astmatyka

Zwiększenie pojemności płuc pomaga zwiększyć kontrolę nad oddechem u osób z astmą. Basen jest również miejscem przyjaznym dla astmatyka ze względu na wilgotne powietrze. 

10.  Relaks i zabawa

Pływanie może służyć również relaksowi i zabawie. W wodzie czujemy się lekko i możemy zostawić swoje problemy daleko. Falująca woda i bąbelki rozluźniają mięśnie i działają jak masaż. Dla pełnego wypoczynku po pływaniu możemy skorzystać jeszcze z jacuzzi lub sauny.